Hoppa till huvudinnehållet

Folksam-hjärtat får pris

För ett par veckor sedan vann Folksams kampanj ”Hjärtat på Folksamskrapan” guld i kategorin Bästa Expo vid årets Inhousetävling.

Inhousetävlingen arrangeras av Arkitektkopia och syftar till att uppmärksamma den bästa kommunikationen framtagen internt av marknadsavdelningar och inhousebyråer.

– Det är jätteroligt att hjärtat på Folksamskrapan uppmärksammas och får detta pris. Jag vill rikta ett stort tack till alla mina kollegor som varit med och jobbat med detta, säger Lena Strand, marknadschef på Folksam, i ett pressmeddelande. Vi har en fantastisk kreativ avdelning här på Folksam och att vi får detta pris är ett kvitto på att vår satsning på att ta ett större eget ansvar över vår kommunikation var rätt.

Juryns motivering: Vår vinnare i kategorin Bästa Expo har skapat en stark lösning utifrån en till synes enkel kreativ idé, och med en självklar strategi som är väl genomförd i alla delar av aktiveringen. Den levererar genom att vara relevant i sin kontext, nå en bred publik live och digitalt och fånga sekundära mediekanaler. Detta bidrag skapar oväntat en stor emotionell upplevelse.

– Vårt hjärta är så mycket mer än de upplysta lamporna på fasaden av Folksamskrapan. Tack vare olika digitala lösningar och sociala medier har vi även lyckats sprida ljus och kärlek över hela Sverige vilket känns både roligt och betydelsefullt, säger Linda Holmsten, projektledare på Folksam för Hjärtat på Folksamskrapan.