Hoppa till huvudinnehållet

Jag har inte mobilt BankId

Du beställer mobilt BankId hos din internetbank. Du behöver också en app för att ditt BankId ska fungera. Ditt Bank-Id är personligt, bara du kan använda det.

För att beställa ett mobilt BankId måste du ha ett svenskt personnummer. Det finns även krav som de olika bankerna ställer upp, till exempel en nedre åldersgräns och att man är folkbokförd i Sverige. Exakt hur du beställer ett mobilt Bank-Id skiljer sig åt mellan olika banker. Hos vissa banker krävs ett personligt besök på bankkontoret där du legitimerar dig med godkänd svensk ID-handling, medan du hos andra kan logga in på din Internetbank och beställa ditt mobila Bank-Id direkt. Du kan läsa mer på din banks webbsidor.

Tänk på att du behöver installera BankId appen innan du kan beställa ett BankId.

Här kan du läsa mer om hur du går till väga för att skaffa mobilt BankId: https://support.bankid.com/sv

Pappersansökan

Om du inte vill ha mobilt Bank-Id kan du fylla i en pappersansökan och posta den till oss.

Frågor

Om du har frågor kring hur du ansöker om medlemskapet, tveka inte att ringa vår medlemsservice på 08-791 17 00.