Hoppa till huvudinnehållet

Jag har inte BankId

Du beställer BankId hos din internetbank. För mobilt krävs BankId också en app för att BankId ska fungera. Ditt BankId är personligt, bara du kan använda det.

För att beställa ett BankId måste du ha ett svenskt personnummer. Det finns även krav som de olika bankerna ställer upp, till exempel en nedre åldersgräns och att man är folkbokförd i Sverige. Exakt hur du beställer ett Bank-Id skiljer sig åt mellan olika banker. Hos vissa banker krävs ett personligt besök på bankkontoret där du legitimerar dig med godkänd svensk ID-handling, medan du hos andra kan logga in på din Internetbank och beställa ditt BankId direkt. Du kan läsa mer på din banks webbsidor.

Tänk på att du för mobilt BankId behöver installera BankId appen innan du kan beställa ett BankId.

Här kan du läsa mer om hur du går till väga för att skaffa BankId: https://support.bankid.com/sv

Pappersansökan

Om du inte vill ha BankId kan du fylla i en medelemsansökan i medlemsansökan i pappersformat och posta den till oss.

Frågor

Om du har frågor kring hur du ansöker om medlemskapet, tveka inte att ringa vår medlemsservice på 08-791 17 00.