Hoppa till huvudinnehållet

Hjälp för mobilt BankId

Mobilt BankId är en e-legitimation som du använder när du behöver styrka din identitet på internet. Du beställer ditt mobila BankId hos din internetbank.

Om inloggningen

Som medlem i Forena kan du logga in för att komma åt Mina sidor, som består av information om ditt medlemskap, din medlemsavgift eller eventuella konversationer i säkra meddelanden mellan dig och dina förtroendevalda. Du kan också se hemsidan för din förening/klubb, och vissa sidor som innehåller information som bara är tillgänglig för medlemmar i Forena .

Som förtroendevald i Forena kommer du även åt ytterligare information, beroende på vilket förtroendeuppdrag du har i Forena.

Varför mobilt BankId?

Vi använder oss av BankId för en trygg och säker inloggning. Mobilt BankId är en e-legitimation som du använder till att styrka din identitet när du är ute på Internet, till exempel hos din bank, hos Försäkringskassan eller CSN.

Hur skaffar jag mobilt BankId?

Du kan skaffa mobilt BankId genom din bank. Läs mer om hur du skaffar BankID på: https://support.bankid.com/sv.

Jag har problem med att använda mobilt BankId. Vad gör jag?

  • Kontrollera så att ditt mobila BankId fungerar, det kan du göra här: https://test.bankid.com/AuthOtherDevice/Step1
  • Om du har möjlighet, prova med olika enheter.
  • Kontakta ditt företags IT/telefon-support, alternativt försök igen när du kommit hem.
  • Avvakta och testa igen om någon timme eller nästa dag. Behöver du akut information kring medlemsfrågor eller något annat, kontakta dina förtroendevalda eller vänd dig direkt till Forenas kansli.